USA Kamperem
Regulamin

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
USAKAMPEREM.PL

 

SPIS TREŚCI: 

1.       POSTANOWIENIA OGÓLNE

2.       ROLA USAKAMPEREM.PL

3.       OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO

4.       USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE W USAKAMPEREM.PL

5.       WARUNKI SKŁADANIA REZERWACJI I ZAWARCIA UMOWY NAJMU

6.       OPŁATY ZA KORZYSTANIE Z USŁUG

7.       WARUNKI REALIZACJI UMOWY NAJMU, PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA ORAZ WYPOŻYCZALNI 

8.       DANE OSOBOWE W USAKAMPEREM.PL

9.       KONTAKT Z USAKAMPEREM.PL

10.    PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI DOTYCZĄCYCH USAKAMPEREM.PL

11.    REKLAMACJE DOTYCZĄCE WYNAJMU POJAZDÓW

12.    USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

13.    POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

14.    POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

15.    PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE

16.    PRAWA AUTORSKIE DO USAKAMPEREM.PL

17.    NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM

18.    POSTANOWIENIA KOŃCOWE


Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://usakamperem.pl (dalej jako: „USAkamperem.pl”, „Serwis Internetowy” lub „Serwis”).

USAkamperem.pl jest platformą, która ma ułatwić wyszukiwanie i przeglądanie ofert wynajmu pojazdów, w szczególności kamperów w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Za pośrednictwem Serwisu Internetowego udostępniane są także narzędzia pozwalające na złożenie i opłacenie rezerwacji usługi najmu, którą następnie przekazujemy naszemu partnerowi – to jest wybranej przez Państwa wypożyczalni pojazdów.

Umowa najmu pojazdu zawierana jest zawsze z wybraną wypożyczalnią i przez nią jest wykonywana. Wypożyczalnie są partnerami USAkamperem.pl i jednocześnie podmiotami trzecimi w stosunku do właściciela Serwisu Internetowego. Nasi partnerzy odpowiadają za realizację usługi najmu pojazdów zgodnie z ich regulaminami (ogólnymi warunkami najmu) udostępnianymi Państwu także na stronach USAkamperem.pl.

Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego, w szczególności zasad i warunków, na jakich nastąpi składanie rezerwacji wynajmu, w tym także zawarcie oraz realizacja umów najmu zawartych poprzez USAkamperem.pl z naszymi partnerami.

Niniejsze warunki, w razie podjęcia decyzji o korzystaniu z USAkamperem.pl, regulują w szczególności zasady korzystania z Serwisu Internetowego i jego funkcjonalności oraz zasobów, w tym kwestie naszej odpowiedzialności. Warunki te znajdą zastosowanie w razie braku innych ustaleń między Państwem a nami.

Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem i skorzystania z naszych usług

Zespół USAkamperem.pl

 

1.           POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.    Właścicielem USAkamperem.pl jest spółka CRV SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Bielsku-Białej (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego 2/16, 43-300 Bielsko-Biała) wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001134776; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5000,00 zł; NIP: 9372765726, REGON: 540002191, adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu kontaktowego: +48 667 900 837 (dalej jako: „Usługodawca”).

2.    Regulamin skierowany jest do wszystkich korzystających z Serwisu Internetowego, chyba że dane postanowienie stanowi inaczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów ani Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.

3.    Określenia użyte w niniejszym Regulaminie i rozpoczynające się wielką literą mają następujące znaczenia:

i.      AKT O USŁUGACH CYFROWYCH – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–102).
ii.     BLOG – Usługa Elektroniczna, internetowy blog dostępny dla wszystkich osób odwiedzających Serwis Internetowy, na którym Usługodawca publikuje artykuły i aktualności związane z tematyką Usakamperem.pl oraz świadczonymi usługami.
iii.   FORMULARZ REZERWACJI – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający Usługobiorcy złożenie Rezerwacji na Usługę Najmu, w szczególności poprzez wybranie interesującego go Pojazdu i innych ewentualnych usług dodatkowych Wypożyczalni.
iv.   KLIENT, USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która korzysta lub zamierza korzystać z Serwisu Internetowego, w tym także zawiera lub zamierza zawrzeć Umowę Najmu Pojazdu z Wypożyczalnią.
v.    KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.  – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
vi.   KONSUMENT – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego (w tym również złożenie Rezerwacji i zawarcie Umowy Najmu) nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
vii. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o nowościach i promocjach w Serwisie Internetowym.
viii.         NIELEGALNE TREŚCI – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
ix.   OGÓLNE WARUNKI NAJMU, OWN – regulamin lub inny podobny dokument stanowiący integralną część Umowy Najmu zawieranej przez Klienta z Wypożyczalnią, określający ustalone przez Wypożyczalnię ogólne warunki świadczenia przez nią Usług Najmu na rzecz Klienta.
x.    PARTNER, WYPOŻYCZALNIA – partner współpracujący z Usakamperem.pl, tj. podmiot trzeci w stosunku do Usługodawcy Serwisu będący stroną Umowy Najmu i wskazany na stronie Serwisu Internetowego, w tym także w trakcie składania Rezerwacji przez Klienta. Wypożyczalnia jest wybierana przez Klienta w trakcie składania Rezerwacji spośród listy Wypożyczalni dostępnych w Usakamperem.pl w odniesieniu do danego Pojazdu. Partner każdorazowo zawiera i realizuje Umowę Najmu Pojazdu w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zarejestrowanego przedsiębiorstwa.
xi.   PODSUMOWANIE REZERWACJI – elektroniczny dokument przesyłany Klientowi w automatycznej wiadomości e-mail po złożeniu Rezerwacji za pośrednictwem Serwisu Internetowego, który stanowi podsumowanie podstawowych warunków i kosztów Wynajmu Pojazdu będącego przedmiotem Rezerwacji Klienta oraz Umowy Najmu z Wypożyczalnią.
xii. POJAZD – kamper, samochód lub inny podobny pojazd mechaniczny prezentowany w Serwisie Internetowym, który jest lub może być przedmiotem Rezerwacji Klienta oraz Wynajmu przez Wypożyczalnię. Szczegółowe informacje o Pojazdach, w tym ich zdjęcia, opis wyposażenia lub inne istotne parametry, udostępnione są Klientowi na stronach Serwisu Internetowego, w tym także przed złożeniem Rezerwacji przez Klienta.
xiii.         PRAWO AUTORSKIE – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83 ze zm.).
xiv.        PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego (w tym również złożenie Rezerwacji i zawarcie Umowy Najmu) jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
xv. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego. 
xvi.        REZERWACJA – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Rezerwacji i wyrażające zamiar zawarcia przez niego Umowy Najmu z Wypożyczalnią, które zmierza bezpośrednio do skorzystania z Usługi Rezerwacyjnej świadczonej przez Usługodawcę Serwisu. Rezerwacja staje się wiążąca z chwilą jej potwierdzenia przez Usługodawcę Serwisu oraz opłacenia przez Klienta.
xvii.       SERWIS INTERNETOWY, SERWIS, USAKAMPEREM.PL – serwis internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym http://usakamperem.pl.  
xviii.     UMOWA NAJMU – umowa o świadczenie Usług Najmu zawierana i wykonywana przez Wypożyczalnię i Klienta. Umowa Najmu zawierana jest z chwilą i w miejscu odbioru Pojazdu przez Klienta, z Wypożyczalnią odpowiedzialną za Wynajem wybranego Pojazdu zgodnie z informacjami podanymi na stronie Serwisu Internetowego, to jest na podstawie uprzedniej Rezerwacji Klienta, zgodnie z niniejszym Regulaminem i Podsumowaniem Rezerwacji.
xix.        USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem.
xx. USŁUGA NAJMU, WYNAJEM – usługa świadczona przez Wypożyczalnię na warunkach określonych w Umowie Najmu oraz we właściwych Ogólnych Warunkach Najmu, polegająca w szczególności na oddaniu Klientowi do korzystania oznaczonego Pojazdu oraz ewentualnie zapewnieniu innych, dodatkowych świadczeń związanych z Wynajmem Pojazdu (w zależności od informacji podanych w OWN Wypożyczalni oraz wybranych przez Klienta usług dodatkowych w Rezerwacji). 
xxi.        USŁUGA REZERWACYJNA, POŚREDNICTWO – usługa świadczona na rzecz Klienta przez Usługodawcę Serwisu w związku z przyjęciem, obsługą i przekazaniem jego Rezerwacji (w tym także należności uiszczonej przez Klienta na poczet Umowy Najmu przy dokonywaniu Rezerwacji) do wybranego Partnera odpowiedzialnego za Wynajem zgodnie z Rezerwacją Klienta. Pośrednictwo Serwisu Internetowego obejmuje czynności o charakterze technicznym, mające na celu stworzenie Klientowi sposobnych warunków do zawarcia Umowy Najmu z danym Partnerem, tj. zapewnienie dostępności Wynajmu Pojazdu w terminie wskazanym w jego Rezerwacji.
xxii.       USŁUGODAWCA, POŚREDNIK – spółka CRV SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Bielsku-Białej (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego 2/16, 43-300 Bielsko-Biała) wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001134776; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5000,00 zł; NIP: 9372765726, REGON: 540002191, adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu kontaktowego: +48 667 900 837.
xxiii.     USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
xxiv.     WYSZUKIWARKA – Usługa Elektroniczna, dostępna dla wszystkich Usługobiorców wyszukiwarka znajdująca się na stronie Serwisu Internetowego umożliwiająca wyszukiwanie i porównywanie ofert Wynajmu Pojazdów zamieszczonych w Serwisie Internetowym.

2.           ROLA USAKAMPEREM.PL

1.  Usakamperem.pl jest platformą ułatwiającą wyszukiwanie i przeglądanie ofert Wynajmu Pojazdów, które udostępniane są przez jej Partnerów. W razie zainteresowania daną ofertą Serwis Internetowy pozwala także na złożenie i opłacenie Rezerwacji na Wynajem Pojazdu od współpracującej z nią Wypożyczalni.

2.  Rezerwacje składane za pośrednictwem Serwisu Internetowego nie są równoznaczne z zawarciem Umowy Najmu Pojazdu – docelowa Umowa Najmu zawierana jest zawsze przez Klienta z wybranym Partnerem Serwisu w chwili i miejscu odbioru Pojazdu, co następuje na warunkach wynikających z uprzednio złożonej Rezerwacji. Rezerwacja staje się wiążąca z chwilą jej opłacenia przez Klienta i potwierdzenia przez Usługodawcę Serwisu (wykonanie Usługi Rezerwacyjnej). Prawa i obowiązki wynikające z zawartej Umowy Najmu ciążą bezpośrednio na Kliencie i Wypożyczalni odpowiedzialnej za Wynajem Pojazdu. Wypożyczalnia odpowiada za należytą realizację usług na zasadach wynikających z zawartej Umowy Najmu, to jest w szczególności zgodnie z przyjętą Rezerwacją Klienta, OWN Wypożyczalni oraz właściwymi przepisami powszechnie obowiązującego prawa.

3.  Rolą Usługodawcy Serwisu Internetowego jest zapewnienie należytego działania Usług Elektronicznych, a w szczególności należyte świadczenie Pośrednictwa w odniesieniu do Rezerwacji składanych przez Serwis. Usługodawca nie świadczy na rzecz Usługobiorców innych usług niż wskazane w niniejszym Regulaminie, a w szczególności Usługodawca nie odpowiada za wykonanie Usług Najmu Pojazdów. Usługodawca odpowiada wyłącznie za techniczną obsługę procesu składania Rezerwacji, tak aby umożliwić zainteresowanym Klientom zawarcie Umowy Najmu i skorzystanie z usług wybranej Wypożyczalni zgodnie z przyjętą Rezerwacją.

3.           OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO

1.  Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego zgodnie z jego tematyką, przeznaczeniem i niniejszym Regulaminem, w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. 

2.  Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym Nielegalnych Treści w rozumieniu Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługobiorca ma obowiązek powstrzymania się od podejmowania działań, których skutkiem mogłoby być zakłócenie prawidłowego działania Serwisu Internetowego, w tym wyrządzenie szkód po stronie Usługodawcy i innych Usługobiorców korzystających z Serwisu. Usługobiorcy zabrania się wykorzystywania Serwisu Internetowego do przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam).

3.  Dla prawidłowego korzystania z Serwisu Internetowego niezbędne jest spełnienie przez Usługobiorcę następujących wymogów technicznych: (1) komputer, laptop, tablet, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnie wspieranej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Microsoft Edge albo Safari; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

4.  Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.) zgodnie z którym: nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.

5.  Usługodawca dokłada należytych starań, aby zapewnić bezpieczeństwo Usługobiorców podczas korzystania przez nich z Serwisu Internetowego. Korzystanie z Serwisu może wiązać się jednak ze standardowym ryzykiem występującym w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z Usług Elektronicznych, jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód albo uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych Usługobiorcy. Aby uniknąć zagrożeń z tym związanych, Usługodawca zaleca, by Usługobiorca zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje.

4.           USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE W USAKAMPEREM.PL

1.  Korzystać z Serwisu Internetowego na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.

2.  Usługobiorca może korzystać w Serwisie Internetowym z następujących Usług Elektronicznych:

a)  Blog.

b)  Formularz Rezerwacji (składanie Rezerwacji).

c)  Newsletter.

d)  Wyszukiwarka.

3.  Szczegółowy opis Usług Elektronicznych i zasad ich działania dostępny jest w niniejszym Regulaminie oraz na stronach Serwisu Internetowego, w szczególności w pomocniczych zakładkach informacyjnych objaśniających Usługobiorcom działanie funkcjonalności Usakamperem.pl.

4.  Korzystanie z Usług Elektronicznych przez Usługobiorców jest co do zasady bezpłatne, z zastrzeżeniem, że złożenie Rezerwacji ma charakter wiążący i może pociągać za sobą obowiązek zapłaty należności wymaganej na poczet zawarcia Umowy Najmu z wybraną Wypożyczalnią – na warunkach wskazanych w dalszej części niniejszego Regulaminu.

5.  Usługa Elektroniczna Blog – korzystanie z Bloga następuje po przejściu do odpowiedniej zakładki widocznej na stronie Usakamperem.pl. Na Blogu Usługodawca może publikować artykuły i aktualności związane z tematyką Serwisu Internetowego oraz świadczonymi usługami. Przeglądanie Bloga możliwe jest dla wszystkich odwiedzających Serwis Internetowy bez potrzeby podawania jakichkolwiek danych albo posiadania Konta. 

6.  Usługodawca dokłada należytej staranności w celu aktualizacji oraz weryfikacji prawdziwości prezentowanych na Blogu danych. Wszelkie treści dostępne na Blogu mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje zawarte na Blogu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.

7.  Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, zaprzestania korzystania z Bloga poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej lub opuszczenie strony Serwisu Internetowego.

8.  Usługa Elektroniczna Formularz Rezerwacji – korzystanie z Formularza Rezerwacji rozpoczyna się z momentem kliknięcia pola "ZAREZERWUJ" widocznego na stronie oferty Wynajmu wybranego Pojazdu prezentowanego w Serwisie Internetowym. Złożenie Rezerwacji następuje po spełnieniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Klienta – (1) wypełnieniu Formularza Rezerwacji danymi wskazanymi jako obowiązkowe i (2) kliknięciu pola Składam rezerwację z obowiązkiem zapłaty” do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych – w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Serwisu Internetowego). 

9.  W Formularzu Rezerwacji niezbędne jest podanie następujących danych dotyczących przyszłej Umowy Najmu: Dane zamawiającego (imię i nazwisko/nazwa firmy, kod pocztowy, miasto, ulica i numer, adres poczty elektronicznej, NIP w przypadku firmy), dane głównego kierowcy (imię i nazwisko, data urodzenia), rodzaj Pojazdu, miejsce oraz data odbioru i zwrotu Pojazdu, liczba osób objętych Rezerwacją, ewentualne opcje i usługi dodatkowe (w zależności od wybranego Pojazdu i Wypożyczalni). Jedną z funkcjonalności Formularza Rezerwacji jest kalkulator kosztów Usługi Najmu, który aktualizuje na bieżąco całkowity koszt Wynajmu w oparciu o uzupełniane przez Klienta dane i wybrane aktualnie opcje Rezerwacji (np. usługi dodatkowe).

10.  Usługa Elektroniczna Formularz Rezerwacji świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Rezerwacji za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Rezerwacji za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.

11.  Usługa Elektroniczna Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) podaniu w odpowiedniej rubryce widocznej na stronie Serwisu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera oraz (2) kliknięciu pola „Zapisz się”. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa, który może być dostępny np. w trakcie składania Rezerwacji – z tą chwilą adres e-mail Usługobiorcy zostaje dodany do bazy mailingowej Newslettera.

12.  Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kont[email protected] lub też pisemnie na adres: ul. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego 2/16, 43-300 Bielsko-Biała.

13.  Usługa Elektroniczna Wyszukiwarka – Wyszukiwarka dostępna jest standardowo w górnej części strony głównej Serwisu Internetowego. Korzystanie z Wyszukiwarki rozpoczyna się z chwilą podania przez Usługobiorcę trzech parametrów wyszukiwania: kraju, miasta oraz daty odbioru i zwrotu Pojazdu, a następnie zatwierdzeniu ich wyróżnionym polem akcji. Po skorzystaniu z Wyszukiwarki Usługobiorcy przedstawione zostają wyniki wyszukiwania, obejmujące listę dostępnych Pojazdów w Serwisie Internetowym, które odpowiadają podanym przez Usługobiorcę parametrom wyszukiwania. 

14.  Skorzystanie z Wyszukiwarki ma zawsze charakter nieodpłatny, jednorazowy i ulega zakończeniu po skorzystaniu z niej przez Usługobiorcę albo z chwilą wcześniejszego opuszczenia strony Serwisu Internetowego

5.           WARUNKI SKŁADANIA REZERWACJI I ZAWARCIA UMOWY NAJMU

1.  Usługi Rezerwacyjne świadczone w Usakamperem.pl polegają na przyjęciu Rezerwacji od Klienta, weryfikacji jej poprawności, a następnie przekazaniu danych Rezerwacji wraz z opłatą uiszczoną przez Klienta przy składaniu Rezerwacji, która zaliczana jest na poczet przyszłej Umowy Najmu do właściwej Wypożyczalni odpowiedzialnej za Wynajem wybranego przez Klienta Pojazdu.

2.  Złożenie Rezerwacji i zawarcie Umowy Najmu między Klientem i Wypożyczalnią przebiega standardowo według następującego schematu:

1.  Klient składa Rezerwację na Wynajem interesującego go Pojazdu za pomocą Formularza Rezerwacji zgodnie z pkt. 4.9 Regulaminu. Rezerwacja musi być zgodna z niniejszym Regulaminem oraz skróconymi warunkami Usług Najmu świadczonych przez Wypożyczalnię, które udostępniane są Klientowi w chwili składania Rezerwacji. Rezerwacja składana przez Klienta powinna odzwierciedlać jego faktyczny zamiar. Klient obowiązany jest do zamieszczenia w Rezerwacji wyłącznie zgodnych ze stanem faktycznym, jasnych, zrozumiałych, rzetelnych i niewprowadzających w błąd informacji dotyczących przedmiotu i warunków Rezerwacji.

2.  Po złożeniu Rezerwacji (kliknięcie przez Klienta pola Składam rezerwację z obowiązkiem zapłaty” końcowym etapie Formularza Rezerwacji) następuje niezwłoczne potwierdzenie jej otrzymania w formie automatycznej wiadomości e-mail przesyłanej z Serwisu Internetowego na podany w Rezerwacji adres poczty elektronicznej Klienta.

3.  Niezwłocznie po dokonaniu wymaganej płatności za Rezerwację przez Klienta następuje także potwierdzenie przyjęcia Rezerwacji przez Usługodawcę, co powoduje związanie Klienta jego Rezerwacją. Potwierdzenie przyjęcia Rezerwacji następuje poprzez przesłanie Podsumowania Rezerwacji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany przez Klienta w Formularzu Rezerwacji, które zawiera co najmniej oświadczenie Usługodawcy potwierdzające przyjęcie złożonej Rezerwacji Klienta, treść Umowy Najmu oraz OWN Wypożyczalni odpowiadające informacjom, z którymi Klient mógł zapoznać się na stronie Serwisu w chwili składania Rezerwacji – z tą chwilą dochodzi do realizacji Usługi Rezerwacyjnej przez Usługodawcę Serwisu.

4.  Przyjęcie Rezerwacji przez Usługodawcę (przesłanie Podsumowania Rezerwacji) nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy Najmu z Wypożyczalnią. Przyjęcie Rezerwacji oznacza tylko realizację Usługi Rezerwacyjnej, a więc zapewnienie Klientowi dostępności Wynajmu Pojazdu i możliwości zawarcia przez niego Umowy Najmu z Wypożyczalnią na warunkach i w terminie określonych w Potwierdzeniu Rezerwacji. Samo zawarcie Umowy Najmu następuje jednak dopiero po stawieniu się Klienta w miejscu i terminie wynikającym z Podsumowania Rezerwacji w celu odbioru Pojazdu, poprzez podpisanie (akceptację) kopii Umowy Najmu wraz z Ogólnymi Warunkami Najmu.

5.  Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie treści Umowy Najmu zawieranewj między Klientem i Wypożyczalnią następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu oraz skróconych warunków świadczenia Usług Najmu przez Wypożyczalnię na stronie Usakamperem.pl przed złożeniem Rezerwacji, (2) przesłanie Podsumowania Rezerwacji, o którym mowa w pkt. 5.2 lit. c) Regulaminu, obejmującego m. in. treść Umowy Najmu oraz OWN Wypożyczalni oraz (3) utrwalenie i podpisanie (akceptację) warunków Umowy Najmu oraz OWN Wypożyczalni na piśmie lub innym trwałym nośniku z chwilą odebrania Pojazdu przez Klienta.

6.           OPŁATY ZA KORZYSTANIE Z USŁUG 

1.  Z chwilą dokonywania Rezerwacji po stronie Klienta powstaje obowiązek zapłaty opłaty rezerwacyjnej, która w razie zawarcia Umowy Najmu przez Klienta z Wypożyczalnią zgodnie z Rezerwacją zaliczana jest na poczet całkowitej ceny Wynajmu Pojazdu. Samo skorzystanie z Usługi Rezerwacyjnej przez Klienta nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. Za świadczone Pośrednictwo Usługodawca otrzymuje należne mu wynagrodzenie od Partnerów Serwisu, z którymi Klienci zawierają Umowy Najmu.

2.  W zależności od informacji podanej w trakcie składania Rezerwacji, uzależnionej od okresu między datą Rezerwacji a podaną przez Klienta datą rozpoczęcia Wynajmu, opłata rezerwacyjna stanowić może całość lub część kwoty ceny Wynajmu należnej Wypożyczalni z chwilą odbioru Pojazdu przez Klienta zgodnie z Rezerwacją. W takim wypadku Klient obowiązany jest do dokonania płatności zgodnie z postanowieniami poniższego punktu 6. Regulaminu, chyba że z informacji podanej w trakcie składania Rezerwacji wynika inaczej – w przeciwnym razie Rezerwacja nie będzie mogła dojść do skutku.  

3.  Ceny uwidocznione na stronach Serwisu Internetowego podane są w walucie obowiązującej w miejscu odbioru Pojazdu przez Klienta i obejmują lokalne podatki, zgodnie z informacją podaną Klientowi w chwili składania Rezerwacji w Serwisie. O łącznych kosztach Usługi Najmu wraz z podatkami, a także o ewentualnych innych kosztach (np. usługi lub wyposażenie dodatkowe itd.), a gdy nie można ustalić na etapie Rezerwacji wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronie Serwisu Internetowego w trakcie składania Rezerwacji za pomocą Formularza Rezerwacji, a dodatkowo także po złożeniu i przyjęciu Rezerwacji – w przesłanym do niego drogą elektroniczną Podsumowaniu Rezerwacji. 

4.  Obsługą i rozliczeniem płatności dokonywanych z tytułu Rezerwacji w Serwisie Internetowym zajmuje się zewnętrzny dostawca usług płatniczych, to jest serwis internetowy Stripe.com prowadzony przez spółkę Stripe Payments Europe, Ltd. (1 Grand Canal Street Lower, Grand Canal Dock, Dublin, D02 H210, Irlandia).

5.  Termin płatności:

a)  W braku odmiennej informacji w trakcie składania Rezerwacji, Klient obowiązany jest do dokonania opłaty rezerwacyjnej w wysokości 10% całkowitej ceny Wynajmu podanej w Formularzu Rezerwacji, lecz nie mniejszej niż 300,00 (słownie: trzysta) jednostek waluty, w której podana została cena Wynajmu. Płatność powinna zostać dokonana niezwłocznie po zainicjowaniu sesji płatności, co następuje w chwili wybrania metody płatności na końcowym etapie składania Rezerwacji (kliknięcie pola „Składam rezerwację z obowiązkiem zapłaty”) W przeciwnym razie Rezerwacja nie dochodzi do skutku, a Klient powinien ponowić ją w taki sam sposób jak za pierwszym razem.

b)  Obowiązek zapłaty pozostałej części ceny Wynajmu, po odjęciu opłaty rezerwacyjnej zgodnie z podpunktem wyżej, powstaje (1) na 10 tygodni przed planowaną datą rozpoczęcia Wynajmu (odbioru Pojazdu przez Klienta) lub też (2) w trakcie składania Rezerwacji – w przypadku gdy okres między datą Rezerwacji a datą rozpoczęcia Wynajmu jest krótszy niż 10 tygodni.

7.           WARUNKI REALIZACJI UMOWY NAJMU, PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA ORAZ WYPOŻYCZALNI

1.  Usługodawca w ramach swojej Usługi Rezerwacyjnej zapewnia Klientowi możliwość Wynajmu Pojazdu w terminie i na warunkach wynikających z przyjętej Rezerwacji oraz pośredniczy w kontakcie między Klientem i Wypożyczalnią na etapie poprzedzającym zawarcie przez nich Umowy Najmu. Niniejszy punkt Regulaminu i wszystkie postanowienia w nim zawarte nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek postanowień OWN Wypożyczalni, w szczególności postanowień określających warunki realizacji Usług Najmu, w tym odpowiedzialność Wypożyczalni oraz prawa i obowiązki Klienta.

2.  Po zawarciu Umowy Najmu dalszy tok postępowania Klienta i Wypożyczalni wynika z właściwych, obowiązujących strony przepisów prawa oraz OWN Wypożyczalni. Wypożyczalnia jest obowiązana przede wszystkim do udostępnienia Klientowi sprawnego, zgodnego do użytku zgodnie z jego przeznaczeniem Pojazdu, w terminie oraz miejscu wynikającym z ustaleń w ramach zawartej Umowy Najmu, a Klient obowiązany jest do zapłaty ceny Wynajmu, odbioru i zwrotu Pojazdu w terminie i miejscu wynikających z Rezerwacji oraz korzystania z Pojazdu wyłącznie we wskazanym okresie Wynajmu, przestrzegając zasad eksploatacji określonych w Ogólnych Warunkach Najmu udostępnianych przez Wypożyczalnię.

3.  Klient obowiązany jest do zapoznania się z OWN Wypożyczalni oraz stosowania się do zasad określonych w tym dokumencie w trakcie korzystania z Usług Najmu.

4.  Wydanie Pojazdu Klientowi i przyjęcie jego zwrotu przez Wypożyczalnię uzależnione może być od sporządzenia pisemnego protokołu zdawczo-odbiorczego z Klientem, potwierdzającego stan Pojazdu w chwili jego odbioru i zwrotu oraz stanowiącego podstawę ewentualnych rozliczeń z tytułu uszkodzenia lub ubytków w Pojeździe między Klientem a Wypożyczalnią, zgodnie z postanowieniami właściwych Ogólnych Warunków Najmu. W przypadku stwierdzenia usterki, uszkodzeń lub innych niezgodności stanu Pojazdu z Umową Najmu podczas jego odbioru w siedzibie Wypożyczalni bądź podczas wydawania go Klientowi, stwierdzone nieprawidłowości powinny zostać zaznaczone w protokole oraz dodatkowo niezwłocznie zgłoszone pracownikowi Wypożyczalni.

5.  Wydanie Pojazdu uzależnione może być także od okazania przez Klienta ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość, prawa jazdy oraz innych wymaganych przepisami prawa dokumentów potwierdzających uprawnienie do kierowania Pojazdem danego typu.

6.  Klient zobowiązany jest do używania Pojazdu będącego przedmiotem Umowy Najmu tylko w uzgodnionym okresie Wynajmu, w sposób określony w OWN oraz w sposób odpowiadający jego właściwościom i przeznaczeniu. W przypadku uszkodzenia lub ubytku Pojazdu powstałego z winy Klienta Wypożyczalnia ma prawo dochodzić odszkodowania za powstałą szkodę w granicach przewidzianych odpowiednimi postanowieniami swoich OWN oraz właściwych, obowiązujących przepisów prawa.

7.  Klient zobowiązany jest do zwrotu Pojazdu zatankowanego do takiego samego stanu paliwa, jak w chwili jego odbioru z Wypożyczalni, chyba że w Ogólnych Warunkach Najmu wskazano inaczej.

8.  Ewentualne przedłużenie Wynajmu możliwe jest wyłącznie za zgodą Wypożyczalni, po bezpośrednim kontakcie Klienta z Wypożyczalnią, najpóźniej przed zakończeniem pierwotnego okresu, na jaki została zawarta Umowa Najmu, chyba że w Ogólnych Warunkach Najmu wskazano inaczej. W przypadku przedłużenia Wynajmu Klient może być obowiązany do zapłaty bezpośrednio na rzecz Wypożyczalni dodatkowych kosztów wynikających z cennika Wypożyczalni aktualnego na dzień przedłużenia Wynajmu.

9.  Klient zobowiązany jest nie przekazywać Pojazdu osobom trzecim, bez wyraźnej zgody Wypożyczalni. Kierowcą Pojazdu w trakcie okresu Wynajmu może być wyłącznie Klient lub ewentualnie inna osoba dodatkowa, której dane zostały podane w Umowie Najmu, w przypadku gdy taką opcję dopuszczają Ogólne Warunki Najmu danej Wypożyczalni. W razie powierzenia Pojazdu osobie trzeciej bez zgody Wypożyczalni, Klient ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie jej działania i zaniechania, co pozostaje bez uszczerbku dla postanowień OWN regulujących odpowiedzialność Klienta w tym zakresie.

10.  Z chwilą odebrania Pojazdu, aż do chwili oddania Pojazdu z powrotem do Wypożyczalni, na Klienta przechodzi ryzyko utraty Pojazdu oraz jego uszkodzenia – z zastrzeżeniem, że Pojazd może być objęty dodatkowym ubezpieczeniem na warunkach wynikających z dokumentów ubezpieczeniowych przedłożonych Klientowi wraz z Umową Najmu lub też w chwili odbioru Pojazdu, w przypadku zakupu dodatkowego ubezpieczenia na miejscu w siedzibie Wypożyczalni.

11.  Wszelkie opłaty wynikające z bieżącej eksploatacji Pojazdu podczas jego wypożyczenia (w tym koszty paliwa, mycia itp.) ciążą na Kliencie.

12.  Klient korzystający z Pojazdu obowiązany jest przestrzegać właściwych przepisów prawa drogowego obowiązujących w miejscu, w którym Pojazd ma być użytkowany oraz obowiązany jest posiadać wszelkie wymagane zezwolenia do prowadzenia Pojazdu danego typu zgodnie z przepisami lokalnymi.

13.  W przypadku jakichkolwiek awarii, utraty bądź uszkodzenia Pojazdu w trakcie okresu Wynajmu, Klient powinien niezwłocznie poinformować Wypożyczalnię o zaistniałym problemie zgodnie z jej danymi kontaktowymi otrzymanymi w Podsumowaniu Rezerwacji, chyba że innego rodzaju procedura postępowania wynika z postanowień Ogólnych Warunków Najmu. Nadto Klient może zostać poproszony o pilne zwrócenie lub udostępnienie Pojazdu Wypożyczalni w miejscu i terminie ustalonym indywidualnie przez strony.

14.  W przypadku braku zwrotu Pojazdu przez Klienta, ostatniego dnia trwania okresu Wynajmu, Wypożyczalnia może być uprawniona do naliczania Klientowi dodatkowych opłat za bezumowne korzystanie z Pojazdu, stosownie do odpowiednich postanowień Ogólnych Warunków Najmu.

15.  Zwracając Pojazd do Wypożyczalni, Klient obowiązany jest opróżnić Pojazd ze wszystkich rzeczy osobistych oraz zapewnić w Pojeździe porządek według stanu, w jakim Pojazd został mu przekazany, uwzględniając jego normalne, zgodne z przeznaczeniem użycie.

16.  Klient nie jest upoważniony do ingerencji w Pojazd ponad jego normalne użycie, w tym do jego demontażu, naruszenia zabezpieczeń gwarancyjnych, przeróbek, zmian konstrukcyjnych lub jakichkolwiek samodzielnych napraw i modyfikacji technicznych.

8.           DANE OSOBOWE W USAKAMPEREM.PL

1.  Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Serwisu Internetowego dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (np. korzystanie z Usług Elektronicznych i obowiązki ustawowe Usługodawcy).

2.  Administratorami danych osobowych przetwarzanych w związku z zawarciem i realizacją Umowy Najmu są Partnerzy Serwisu Internetowego. Partnerzy, którzy przetwarzają dane osobowe otrzymane w związku z otrzymaną Rezerwacją, przetwarzają je zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami określonymi w swoich OWN. Partnerzy dokładają należytej staranności w celu ochrony danych osobowych i nie wykorzystują uzyskanych danych w innych celach niż do prawidłowego zawarcia i realizacji Umowy Najmu na rzecz Klienta, chyba że podstawa takiego działania ma umocowanie w innych powszechnie obowiązujących przepisach prawa.

9.           KONTAKT Z USAKAMPEREM.PL

Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest poczta elektroniczna (e-mail: [email protected]) oraz telefon (nr kontaktowy: +48 667 900 837), za pośrednictwem których można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące korzystania z Serwisu Internetowego oraz Rezerwacji. Usługobiorcy mogą także kontaktować się z Usługodawcą w inny dopuszczalny prawnie sposób, korzystając z jego danych kontaktowych wskazanych na wstępie Regulaminu.

10.     PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI DOTYCZĄCYCH USAKAMPEREM.PL

1.  Niniejszy punkt Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Usługodawcy w związku z działalnością jego Serwisu Internetowego, w szczególności reklamacji dotyczących Usług Elektronicznych, Usług Rezerwacyjnych oraz pozostałych zgłoszeń związanych z działaniem Usługodawcy lub jego Serwisu Internetowego. 

2.  Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Klienta/Usługobiorcy określone są powszechnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.).

3.  Reklamacje związane z działaniem Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych oraz świadczeniem Usług Rezerwacyjnych, Klient/Usługobiorca może złożyć na przykład pocztą elektroniczną (e-mail: [email protected]) lub pocztą tradycyjną (ul. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego 2/16, 43-300 Bielsko-Biała).

4.  Usługodawca zaleca podanie w reklamacji: (1) wszelkich informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) roszczeń lub oczekiwań co do sposobu wykonania reklamacji; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

5.  W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy.

6.  Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Usługodawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. 

7.  Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

11.     REKLAMACJE DOTYCZĄCE WYNAJMU POJAZDÓW

1.  Niniejszy punkt Regulaminu określa ogólne zasady dotyczące przyjmowania i rozpatrywania reklamacji przez Partnerów Serwisu Internetowego i ma on zastosowanie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim Ogólne Warunki Najmu nie stanowią inaczej.

2.  Podstawa i zakres odpowiedzialności Wypożyczalni względem Klienta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy Najmu są określone Ogólnymi Warunkami Najmu udostępnianymi przez Partnera oraz właściwymi, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 

3.  W sprawie zgłoszenia reklamacji związanych z realizacją Umowy Najmu, w szczególności wszelkich problemów technicznych, awarii i innych zastrzeżeń do Pojazdu stwierdzonych w okresie Wynajmu, Klient powinien kontaktować się bezpośrednio z Wypożyczalnią odpowiedzialną za Wynajem jego Pojazdu, korzystając z danych kontaktowych wskazanych w Podsumowaniu Rezerwacji, chyba że innego rodzaju procedurę określają właściwe postanowienia Ogólnych Warunków Najmu. Klient, wnosząc reklamację na Usługę Najmu, powinien zapewnić, że jego zgłoszenie odpowiada wymogom podanym w OWN Wypożyczalni, której usług dotyczy reklamacja.

4.  Usługodawca Serwisu Internetowego nie jest stroną Umowy Najmu zawartej przez Klienta z Wypożyczalnią i nie jest również odpowiedzialny za rozpatrzenie i wykonanie reklamacji Klienta dotyczących świadczonej Usługi Najmu lub Pojazdu. W żadnym wypadku Usługodawca nie przyjmuje do rozpatrzenia tego typu reklamacji ani nie wydaje decyzji odnośnie zasadności reklamacji w imieniu Partnerów Serwisu. Usługodawca zastrzega sobie w niektórych przypadkach prawo do pośredniczenia w komunikacji między Klientem i Partnerem w zakresie wyjaśnienia zastrzeżeń dotyczących procesu Wynajmu Pojazdu, jednakże odpowiedzialność za rozpatrzenie i wykonanie reklamacji spoczywa bezpośrednio na Partnerze będącym stroną Umowy Najmu z Klientem, a ewentualny udział Usługodawcy ma wyłącznie charakter dobrowolny i dodatkowy i nie jest równoznaczny z przejęciem przez Usługodawcę jakichkolwiek obowiązków Partnera w zakresie wykonania Umowy Najmu i reklamacji Klienta. 

12.     USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1.  Niniejszy punkt Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte dotyczą prawa odstąpienia od umowy, które zgodnie z art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta przysługuje Konsumentom zawierającym na odległość umowy z Usługodawcą oraz Partnerami Serwisu Internetowego (dalej zwanymi łącznie „przedsiębiorcą”). Postanowienia niniejszego punktu Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się również do Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta.

2.  Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem, że: 

a)  [wyjątki od prawa odstąpienia od umowy] Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do następujących umów (art. 38 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta): (1) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (2) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;  (2) (3)  dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy., 

b)  [koszty odstąpienia od umowy] W przypadku usługi (tj. innej niż Wynajem Pojazdu, w przypadku którego prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje), której wykonywanie – na wyraźne żądanie Konsumenta zgłoszone zgodnie z pkt. 12.2 lit. a) ppkt. (2) wyżej – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

3.  Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia do przedsiębiorcy przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej z Usługodawcą powinno zostać złożone zgodnie z danymi kontaktowymi Usługodawcy wskazanymi w Regulaminie. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe. Bieg terminu do odstąpienia od umowy, której przedmiotem są usługi (np. Usługi Elektroniczne Serwisu), rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.

4.  W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności (z zastrzeżeniem kosztów ewentualnie wykonanych usług, o których mowa w pkt. 12.2 lit. b) wyżej). Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

13.     POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

1.  Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php https://polubowne.uokik.gov.pl/

2.  Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy ([email protected]), którego zadaniem jest między innymi udzielanie Konsumentom informacji w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem Konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: [email protected] lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).

3.  Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiegohttp://www.spsk.wiih.org.pl/;  (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem [email protected] oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).

4.  Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z zawartej przez Internet umowy (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

14.     POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

1.  Niniejszy punkt 19. Regulaminu i postanowienia w nim zawarte nie są skierowane i tym samym nie wiążą Usługobiorcy będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta, chyba że zastosowanie do tych osób postanowień zawartych w tym punkcie Regulaminu nie jest niedozwolone.

2.  Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Usługobiorcę, w szczególności danych podanych w Rezerwacji. W zakresie weryfikacji Usługodawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Usługobiorcy przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji Usługodawca może także wstrzymać realizację jego Rezerwacji do zakończenia weryfikacji.

3.  Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej z Usługobiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie takiego Usługobiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.

4.  Rezygnacja z odpłatnych usług po zawarciu umowy z Usługodawcą lub Partnerem nie zwalnia Usługobiorcy z obowiązku zapłaty ani też nie uprawnia do otrzymania zwrotu już dokonanych płatności.

5.  Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorcy odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające z działania zdarzeń o charakterze siły wyższej (np. niezapowiedziane przerwy w dostawie prądu lub dostępie do Internetu, włamania hackerskie, katastrofy naturalne, epidemie, rozruchy, zamieszki, wojny, akty władzy wykonawczej i ustawodawczej, blokady granic i portów) lub wszelkich innych przyczyn pozostających poza kontrolą Usługodawcy.

6.  Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Usługobiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona do wysokości uiszczonych Usługodawcy przez takiego Usługobiorcę opłat za korzystanie z Usług Rezerwacyjnych, a w przypadku ich braku – nie więcej niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę w stosunku do Usługodawcy, w tym także w przypadku niekorzystania z żadnej usługi lub niezwiązanych z Usługami Rezerwacyjnymi. Usługodawca ponosi wobec Usługobiorcy odpowiedzialność tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w poniższym punkcie Regulaminu, obowiązuje niezależnie od tego, czy Usługobiorca zawarł umowę z Usługodawcą lub też czy poniesiona szkoda jest związana z tą umową.

7.  Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

15.     PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE

1.  Usługodawca dokłada należytych starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu Internetowego oraz możliwość korzystania z Usług Elektronicznych. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Serwisu Internetowego oraz jego Usług Elektronicznych, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS - distributed denial of service) możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Serwisu Internetowego oraz możliwość korzystania z jego Usług Elektronicznych. Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie możliwe działania mające na celu zapewnienie ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu. 

2.  Usługodawca informuje niezwłocznie Usługobiorców o wszelkich błędach oraz awariach technicznych, o których w mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia. 

3.  Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu rozwój Serwisu Internetowego i jego Usług Elektronicznych oraz ich zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi. 

4.  Usługodawca planuje przerwy techniczne, o których mowa wyżej, w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla Usługobiorców, w szczególności aby planowane były na pory o zmniejszonym natężeniu ruchu w Serwisie (np. godziny nocne) i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez Usługodawcę. Usługodawca informuje Usługobiorców o planowanych przerwach technicznych z odpowiednim wyprzedzeniem, podając także przewidywaną długość trwania planowanej przerwy. 

5.  Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorców odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikających z wszelkich błędów i awarii technicznych oraz przerw technicznych, o których mowa w niniejszym punkcie Regulaminu. Niniejszy punkt Regulaminu nie ma jednak na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek uprawnień Klienta/Usługobiorcy będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta, przewidzianych bezwzględnie wiążącymi przepisami prawa.

16.     PRAWA AUTORSKIE DO USAKAMPEREM.PL

1.  Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy, jego Partnerów lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.

2.  Serwis Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie prawnoautorskiej. Usługobiorca nie ma prawa kopiować Serwisu za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Usługobiorca zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.

3.  Znaki handlowe Usługodawcy, jego Partnerów oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 

17.     NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM

1.    Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Serwisu Internetowego i Usługodawcy. Usługobiorca co do zasady nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania ze Serwisu Internetowego, chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane do złożenia Rezerwacji). Usługobiorca może mieć też możliwość dostarczania danych np. w ramach sekcji komentarzy na Blogu, korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę. W każdym wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.

2.    PUNKT KONTAKTOWY – Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej [email protected] jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Klientom/Usługobiorcom) bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.

3.    Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych: 

a)  Na adres poczty elektronicznej [email protected] dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.

b)  Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.

c)  Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.

d)  Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.

e)  Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.

4.    Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z Serwisu Internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Usługobiorcę:

a)  Bez uszczerbku dla pozostałych postanowień Regulaminu określających zasady korzystania z Serwisu, Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Serwisu Internetowego:  

i.    obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego, w tym do zamieszczania treści (np. w ramach Rezerwacji albo w sekcji opinii lub komentarzy), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;

ii.  obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;

iii. zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści; 

iv. zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem Serwisu Internetowego;

v.  zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;

vi. obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach Serwisu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Serwisie Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich.

vii.         obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego w sposób nie stwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Serwisu Internetowego lub osób trzecich.

b)  Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Serwisu Internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie. 

c)  Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.

d)  Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności. 

5.  Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 11. Regulaminu. Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego innych praw.

6.  Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.

7.  Usługobiorcy bądź inne osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawcy.

18.     POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.  Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo polskie i język polski.

2.  Niniejszy Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza w jakikolwiek sposób postanowień Ogólnych Warunków Najmu udostępnianych przez Wypożyczalnie współpracujące z Usakamperem.pl, w szczególności w zakresie uregulowanych w nich warunków zawarcia i wykonania Umowy Najmu, odpowiedzialności Wypożyczalni oraz praw i obowiązków Klienta. W przypadku jakiejkolwiek sprzeczności postanowień niniejszego Regulaminu z tymi warunkami, pierwszeństwo stosowania przysługuje właściwym warunkom OWN.

3.  Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany, dodania lub usunięcia Usług Elektronicznych, w tym Usług Rezerwacyjnych; zmiany terminów i sposobów płatności; zmiany danych Usługodawcy; dodania, usunięcia lub zmiany Partnerów współpracujących z Serwisem;  konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych, Usług Rezerwacyjnych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa; poprawy jakości obsługi Klientów/Usługobiorców – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

a)  Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem zmiana może być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych, Usług Rezerwacyjnych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.

b)  W przypadku umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej Newsletter) Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Usługobiorca może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Rezerwacji oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Najmu z Wypożyczalniami.

c)  W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Klient/Usługobiorca będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta ma prawo odstąpienia od umowy.

4.  W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; Prawa Autorskiego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

 

Dziękujemy za uważną lekturę!

W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług

Zespół Usakamperem.pl

 

 

 


 

ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)

 

Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

–    Adresat: 

DANE PRZEDSIĘBIORCY (NP. USŁUGODAWCY)

–    Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*) 

 

–    Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

–    Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

–    Adres konsumenta(-ów)

–    Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

–    Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

 

Zapisz się do newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami!
USA Kamperem Camprest
Kontakt

2025 Copyright by usakamperem.pl
Realizacja: